Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

 

Hier vindt u alle antwoorden op uw vragen.

Staat uw vraag er niet bij?
Bel ons op 013 5715115 of 0654 260443
Per email kan ook:  info@fisher-and-friends.nl

1.) Veelgestelde vragen

Hoe hard spelen jullie..?

Dit is veruit de meest gestelde vraag, want velen maken zich een beetje bezorgd over het volume.
Er zijn helaas nogal wat slechte ervaringen op dat gebied met minder professionele bandjes en DJ’s.
Wij kunnen keihard, maar we doen dat natuurlijk niet.
We hebben een uitstekende geluidsinstallatie die altijd en voor iedereen aangenaam prettig klinkt.
We zorgen er, in overleg met u en de locatie, altijd voor dat het volume zodanig is dat uw gasten kunnen genieten van hun gesprek en van het swingen op de dansvloer.
Wij vinden het erg belangrijk dat u met een tevreden gevoel naar huis gaat.

___________________________________________________________________

Passen jullie het repertoire aan onze wensen aan..?

Maar natuurlijk. Fisher and Friends speelt voor u en uw gasten wat ze maar willen horen.
(Zie ook : Verzoekjes )
Als geen ander weten wij op geheel eigen wijze een feest op te bouwen, het publiek subtiel te boeien maar ook – net zo belangrijk – weten het juiste liedje op het juiste moment te spelen en indien nodig op de achtergrond te blijven.
Wij zijn er voor u en uw gasten, niet andersom en dat betekent dat wij naar uw wensen luisteren en ons dienstbaar en flexibel opstellen.
We delen kaartjes uit waar uw gasten hun verzoekjes kenbaar kunnen maken.

___________________________________________________________________

Op wat voor gelegenheden spelen jullie..?

Dat is echt van alles.
Hier is een lijstje:
huwelijkceremonies, huwelijksfeesten (van 10 tot 60 jaar getrouwd), jubilea, verjaardagen, bedrijfsfeesten (openingen, open dagen, recepties), diner/buffet/barbecues, restaurants, markten, braderieën, tuinfeesten, familiefeesten, verenigingsfeesten, kroegen, kermissen, festivals, dorpsfeesten, kerst, oud-en nieuw, nieuwjaarsrecepties en wat u verder nog te vieren heeft.

___________________________________________________________________

Hoelang spelen jullie op een feest..?

U boekt ons voor 4 1/2 uur. Dus b.v. van 20:30 uur tot 01:00 uur of b.v. van 21:00 uur tot 01:30 uur.
___________________________________________________________________

Hoeveel sets spelen jullie en is er muziek in de pauze..?

Fisher and Friends heeft GEEN vaste sets zoals de meeste conculega bands!
Wij bekijken ter plaatse hoe het feest loopt. Ook door de vele verzoekjes is elke avond anders.
Wij hebben een repertoire van +.- 3000 tites in vrijwel elk genre, behalve klassiek.
Er zijn hooguit 2 a 3 pauzes op een avond.
En dan ook nog maar 5 a 10 minuten omdat wij van mening zijn dat we komen om te werken, te entertainen, muziek maken dus…en niet om te pauzeren.
In de ‘pauzes’ draaien wij rustige achtergrondmuziek.
Er vallen geen stiltes. Soms krijgen we de vraag om in de pauzes ook dansbare muziek te draaien.
Wij zijn helaas geen DJ’s. Maar uw wensen staan voorop.
Dus als u in de pauzes muziek van uw keuze zou willen dan levert u ons een USB stick met Mp3’s van uw keuze en wij zetten dat in de pauze op.
___________________________________________________________________

Heeft zo’n lichtshow nu meerwaarde..?

Daar kunnen we volmondig ‘ja’ op antwoorden, want we zien het in de praktijk gebeuren.
Het heeft kleur, het bruist en beweegt, het leeft … het is vaak de prikkel die mensen naar de dansvloer trekt. Vanaf de TRIO formatie is de lichtshow bij de prijs inbegrepen.
Rudy Fisher SOLO en DUO hebben enkel frontlicht (Podium uitlichting).
Maar het is wel mogelijk om ook bij Rudy Fisher SOLO en DUO de lichtshow tegen een meerprijs bij te boeken.

…Duurt dat geflits nou de hele avond..?

Nee, zeker niet. Onze Roadie is tevens onze lichtman.
Hij waakt ervoor dat de snelheid en kleurstelling van het licht ook past bij het nummer wat de band op dat moment speelt.
Als de gasten binnen komen, heeft men meestal nog geen behoefte aan druk gedoe.
Ze willen elkaar ontmoeten, praten, acclimatiseren met een bakje koffie erbij.
Bij een mooie ballad zal het licht ook stijlvol langzaam bewegen met mooie zachte kleuren.
Bij b.v. ‘Paradise by the dashboardlight’, zal het licht wat drukker zijn.
Het is bij Fisher and Friends geen ‘ goedkoop kermislicht’  maar een stijlvolle theaterlook.
___________________________________________________________________

Ik wil gewoon de hele avond feest. Kan dat?

Het traditionele binnenkomen van de gasten, feliciteren, koffie, taart etc etc etc is steeds meer passé.
Wij krijgen vaak de ‘opdracht’ om er meteen een feest van te maken.
Dat kan uiteraard. Het is uw feest en Fisher and Friends past zich aan uw wensen aan.
Elk feest vraagt om een andere aanpak.
Op een ‘verse’ bruiloft zijn er een hoop mensen die elkaar niet goed kennen.
Het zijn mensen uit verschillende families die elkaar niet dagelijks zien.
Hier bouwen we rustig aan de opbouw van de avond.
Een 25 jarige bruiloft hebben veel mensen elkaar alweer lang niet gezien, dus ook hier geven we de mensen even de tijd om aan het feestgedruis te wennen en bij te praten.
De hockey/voetbal/sport club wil meestal meteen los, terwijl een dinerdansant  weer een andere aanpak vergt.
Fisher and Friends heeft ervaring op alle soorten van feesten.
U kunt het gerust aan ons overlaten.

___________________________________________________________________

Kunnen we van tevoren verzoekjes doen..?

Vaak gaan dit soort vragen om een voorkeur voor een bepaalde stijl aan te geven als men bv danceclassics, meezingers of stevige rock wil horen.
Of anti-verzoekjes zoals ‘Wij willen ABSOLUUT geen polonaise’
Vaak krijgen wij vooraf per email onze repertoire lijst met daarin alle nummers aangekruist die men graag wil horen. U kunt beter even aangeven wat u zeker NIET wilt.
Dan is al het andere prima.
___________________________________________________________________

Wij willen graag ons speciale liedje aanvragen, kan dat..?

Indien ‘jullie’  liedje niet op onze repertoirelijst te vinden is dan willen wij graag bekijken of we dit voor jullie kunnen instuderen.
Enkele voorwaarden zijn:
Kom er ruimschoots op tijd mee zodat we dit nog kunnen repeteren, het nummer moet wel in onze stijl passen en we moeten het daarna kunnen blijven gebruiken in ons repertoire, de muziek dient hiervoor te verkrijgen zijn en het nummer moet in het stembereik van een van ons passen.
Kunnen wij niet aan uw verzoek voldoen dan raden wij u af het desbetreffende liedje via Mp3 af te spelen.
U heeft een live bandje geboekt en wat is er mooier dan live muziek.
Kies indien mogelijk een ander mooi lied uit.
___________________________________________________________________

Mijn zus/broer/Pa/Ma wil ook een liedje zingen, kan dat ..?

Een gastoptreden! Voor ons is dat geen enkel probleem en het geeft een hele leuke wending aan een feest. Dus … doen! Er hebben in het verleden vaak mensen spontaan meegedaan en meestal met groot succes.
We moeten het liedje uiteraard wel hebben. maar de gastartiest kan een keuze maken uit onze lijst.
Meestal zijn we er dan zo uit.
___________________________________________________________________

Onze familie/vrienden/buren willen een stukje doen. Kunnen zij jullie geluid gebruiken …?

Dat kan. Wij hebben een MP3 speler bij ons.
Eventuele begeleidingsmuziek graag aanleveren op een USB stick.
Maar het is altijd leuker als Fisher and Friends dit live begeleidt.
Laat ruim vooraf contact met ons opnemen om dit te bespreken.
Maar het improvisatietalent van de band is toereikend genoeg om ook voor mensen die iets willen zeggen of voordragen meteen op de situatie in te spelen.
Kennen we het nummer echt niet dan is het jammer als men vooraf niet met ons heeft overlegd.
Wij hebben maximaal twee draadloze microfoons beschikbaar.
Meerdere microfoons is NIET mogelijk.
Onze eigen microfoons geven wij om hygiënische redenen niet aan derden.
LET WEL: Ook de draadloze microfoons zijn niet van speelgoed kwaliteit.
Indien iemand deze laat vallen is hij of zij verantwoordelijk voor de schade.
Maar als de ‘dader’  gevlogen is zullen wij helaas onze opdrachtgever aansprakelijk moeten stellen voor eventuele schade.

___________________________________________________________________

Wij hebben een professionele artiest ingehuurd. Mag die gebruik maken van jullie geluidsinstallatie..?

Ten eerste hopen wij dat u in dat geval een beroep op ons doet.
Rudy Fisher is tevens eigenaar van Update Music & Events.
Een allround artiesten en evenementenbureau waar u alle denkbare artiesten kunt boeken.
Maar denk ook aan bv kinderentertainment, een tafelgochelaar, een animatieacteur, muziek tijdens de huwelijksceremonie en receptie etc etc.
Kijkt u eens op: Update Music & Events

Mocht u een artiest of andere act toch elders willen inhuren dan gelden de volgende voorwaarden:
Professionele artiesten die u inhuurt hebben een gage wat meestal inclusief geluid is.
D.w.z. dat ze zelf geluid bijhebben.
Nou vinden wij het niet chique dat er naast onze geluidsinstallatie nog een andere opgebouwd wordt.
Dat geeft veel gerommel op de avond zelf. Elke artiest heeft een eigen geluidsman.
Laat die geluidsman minimaal een week vooraf even met ons bellen.
Dan kunnen wij afspraken met hem maken.
Indien wij van niets weten kunnen we ter plaatse weinig voor de artiest betekenen.
Als we dus vooraf weten wie er komt zingen dan mag deze artiest ons geluid gebruiken.
Hij is wel verantwoordelijk voor eventuele schade aan de installatie die ontstaat door ondeskundig gebruik tijdens het optreden.
LET WEL: Dit geldt alleen voor het gebruik van de zaalspeakers, niet voor de mengtafel, microfoons, in-ears etc etc.
Indien WIJ een complete setup moeten verzorgen (Dus microfoon, monitoring, mengtafel, geluidsman etc etc.) dan zullen wij daar een vergoeding voor vragen die kan variëren van € 125,- tot € 400,- excl. btw. naar gelang de wensen van de artiest.
___________________________________________________________________

Wat is jullie eigen muzieksmaak..?

Wij vinden ALLES leuk om te spelen zolang wij zien dat u en uw gasten er blij van worden.
___________________________________________________________________

Ik vind geluidskwaliteit belangrijk. Ben ik dan blij met jullie..?

Geluidskwaliteit hangt af van een paar factoren:
De installatie, de akoestiek van de zaal en de vaardigheden van degene die ermee werkt.
Allereerst: onze geluidsinstallatie is van een uitstekende kwaliteit en klinkt aangenaam.
De zaal: daar hebben wij geen invloed op.
Is er een houten of stenen vloer, hangen er gordijen of is er veel glas, is de zaal te groot voor het aantal gasten????….Allemaal factoren die de akoestiek bepalen.
Maar we hebben na 25 jaar ervaring geleerd om daarmee om te gaan.
Onze Roadie/Lichtman checkt regelmatig de geluidskwaliteit en volume in de zaal.

___________________________________________________________________

Op de locatie mag je maar 90DB geluid produceren. Kan dat..?

Wilt u een eerlijk antwoord….Nee dat kan niet.
Voorbeeld: Als u met een groepje van 4 personen een gesprek voert en je houdt daar een DB meter tussen dan zit je al aan de +/- 85DB.
In de meeste gevallen is een DB maximum door de gemeente aan de locatie opgelegd omdat een vervelende buurman last heeft van het geluid. Vraag altijd even aan de locatie WAAR er wordt gemeten.
Is dat in de zaal op 2 meter van de geluidsinstallatie of is dat op 1 meter van de buitengevel.
Meestal is dat laatste het geval en dan is er in de de meeste gevallen geen probleem.
Wij denken graag met de locatie mee en willen in geen enkel geval dat zij door ons problemen krijgen met de wet (of de buurman).
LET OP: het kan zijn dat er ook een stroom/geluidslimiter aanwezig is. Dat is een stroomaansluiting die is aangesloten op een limiter. De bands en DJ’s die in de locatie komen moeten hun apparatuur aansluiten op deze speciale stroomgroep.
Spelen ze dan te hard dan slaat automatisch de stroom eraf.
Fisher and Friends zal een dergelijke stroomgroep NOOIT gebruiken.
Wij werken met uiterst gevoelige en dure apparatuur die bij plotselinge stroomuitval harde klappen ontvangt en daardoor kapot kan gaan.
Dat wilt u niet want dan is uw feest ten einde en wij zullen eventuele schade op u of de locatie moeten verhalen.
Helaas spreken wij hier uit ervaring. Maar nogmaals.
Wij denken met de locatie mee. Onze roadie zal ook met onze eigen DB meter het niveau in de gaten houden.
Wij waarschuwen u er wel voor dat een DB meter op locatie een stempel drukt op de gezelligheid van uw feest.
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

 

2.) Praktische vragen

Hoelang hebben jullie nodig om op te bouwen..?
Wij zijn altijd +/- 2 uur vooraf aanwezig. Opbouw duurt ongeveer een klein uurtje maar zeker bij locaties die we niet kennen willen we niet voor verassingen komen staan. We hebben ook nog wat tijd nodig om een hapje te eten ons om te kleden.
___________________________________________________________________

Hoeveel stroom hebben jullie nodig..?

We kunnen in principe op 1 VRIJE groep van 240 volt.
2 VRIJE groepen is het meest ideale en als er krachtstroom CEE norm aanwezig is dan hebben wij hier zelf de nodige verlopen en verdeelblok voor bij ons.
Een VRIJE groep wil zegge  dat er op die groepen geen andere apparaten aangesloten zijn.
Denk b.v. aan stroomvreters als straalkachels, koffiezetters, pandverlichting, koelingen of andere keukenapparatuur.
___________________________________________________________________

Willen jullie iets eten als jullie klaar zijn met opbouwen..?

Dat zou erg fijn zijn. Wij vragen om een simpele maar voedzame gezonde maaltijd.
Snacks/friet genieten dus niet de voorkeur.
1 persoon (Gitarist) lust alleen vis. De rest maakt het niet uit.
Vooral op Maandagen t/m Vrijdagen rijden wij op tijd van huis weg richting een optreden ivm de files.
Wij komen uit verschillende windstreken en rijden dus allemaal apart.
Onze woonplaatsen zijn Tilburg, Wijchen, Raamsdonksveer, Epse, Kaatsheuvel en Rotterdam, dus u kunt zelf bekijken hoe lang we onderweg zijn.

___________________________________________________________________

Hebben jullie een kleedkamer nodig..?

‘Kleedkamer’  klinkt zo officieel.
Het is fijn al die er is en helemaal als het een afsluitbare ruimte is waar we onze ‘gewone’  kleding kunnen laten liggen. Is er geen kleedkamer dan is de personeelskamer of het bier/drank hok ook geen probleem. Om hygiënische redenen kleden wij ons niet om in een openbaar toilet.
De zangeressen willen ook graag wat privacy.

___________________________________________________________________

Hoeveel ruimte hebben jullie nodig..?

Rudy Fisher SOLO en DUO is blij met 3 x 2 meter.
Vanaf het TRIO tot de L-edition formatie is 6 x 3 meter de ideale plek. Dit i.v.m. de lichtshow.
De XL en XXL edition het liefst 6/7 x 4 meter.
SOLO en DUO hebben echt wel die ruimte nodig.
L t/m XXL kunnen ook wat inkorten.
Indien er geen minimale 6 meter breed is dan kan de achterwand van de lichtshow niet worden geplaatst. De lampen die in de lichtshow zitten zullen dan op de grond worden geplaatst.
Plaats de band indien mogelijk altijd tegen een vlakke wand bij voorkeur op de kopse kant van een zaal.
Plaats je de band op de lange kant van de zaal dan is dat geluidstechnisch nooit ideaal.
Er zitten dan altijd mensen links en rechts van de band en daarvoor een dansvloer.
Op de dansvloer is het geluid prima maar de hoge/mid tonen kunnen niet naar links en rechts en dan heeft men links en rechts het gevoel alleen de Bass tonen te horen en te voelen.
Plaats de band bij voorkeur niet in een hoek. Dit is voor het plaatsen van de apparatuur niet ideaal.

___________________________________________________________________

Waar moeten we nog meer op letten..?

Let goed op of er voldoende ruimte overblijft voor de dansvloer.
Situeer de dansvloer vlak voor de band.
Geef ons het plekje waar we voor iedereen zichtbaar zijn (dus niet om de hoek).
Zet geen zit-tafels voor de band.
Maak gebruik van sta-tafels bij de dansvloer en zet de lage zit-tafels wat verder van de band.

Als u meerdere ruimtes gebruikt, houd er dan rekening mee dat de meeste mensen net in de verkeerde ruimte gaan staan.
___________________________________________________________________

Willen jullie een podium..?

Dat is niet noodzakelijk, wel leuk.
Is er een podium aanwezig of kan die geplaatst worden?
Overleg met de locatie of die groot genoeg voor ons is.
Een te hoog podium schept afstand, dus 10-40 cm is meer dan genoeg.
Als u een podium laat plaatsten draag er dan zorg voor dat dit een gekeurd professioneel podium is.
Het is wel eens gebeurd dat een zangeres door het podium heen zakte en haar voet brak.
Dit was een podium gemaakt van lege kratten en een paar planken.
Een horeca ondernemer heeft dan heel wat uit te leggen aan de keuringsdienst en is niet verzekerd voor schade aan derden.
Het is helemaal geen probleem als er geen podium is maar hoe groter de zaal en het aantal gasten hoe beter een podium tot zijn recht komt.
___________________________________________________________________

Wij willen ons feest buiten geven. Kan dat..?

Ga in overleg met omwonenden en spreek een tijd en geluidsvolume af.
Voor u het weet heeft u de politie op de stoep. Vraag ook bij de gemeente na of er een vergunning noodzakelijk is.

Ook al vallen de mussen van het dak door de hitte, zorg dat de band altijd een professionele regen en windvrije overkapping heeft die links, rechts, achter en boven bedekt is.
De overkapping dient ook op professionele wijze te worden verankerd tegen storm.
Een parasol of Gamma partytent horen dus niet tot die categorie.
Regen is funest voor onze installatie. Wij ‘vluchten’ al voor het kleinste druppeltje naar binnen.
Ook bij dreigend weer zullen wij onze dure spulletjes niet buiten opstellen.
Zorg altijd voor een alternatieve plek.
Het Nederlandse weer is te onvoorspelbaar.
___________________________________________________________________

Zakelijke vragen

Mag ik verder oriënteren en andere bandjes beluisteren..?

Natuurlijk! Wij vinden het fijn als u ons op uw feest wilt uitnodigen, en zullen u daarmee met alles willen overtuigen.
De presentatie video’s op onze website zijn een eerste begin, maar een keer op een feest naar ons komen luisteren is ook geen probleem mits we toestemming hebben om u even binnen te laten op een besloten feest.
Wij vinden het belangrijker dat u in de hele aanloop naar uw feest het vertrouwen heeft dat u de juiste keuze heeft gemaakt.
___________________________________________________________________

Kan ik een optie plaatsen en is die vrijblijvend..?

Een optie plaatsen is altijd vrijblijvend.
De optie blijft net zolang staan totdat wij van u horen wat u wilt.
Komt er in de tussentijd een andere aanvraag die meteen willen boeken dan heeft u op dat moment nog de eerste keuze en geven wij u nog een dag de tijd om een beslissing te maken.
Wij staan altijd klaar om uw vragen telefonisch of per email te beantwoorden.
___________________________________________________________________

Wat gebeurt er als jullie ziek zijn..?

Laten we U eerst geruststellen.
In 25 jaar tijd is dat 1 keer voorgekomen dat bandleider Rudy Fisher echt goed ziek is geweest.
In dat geval moet er een andere band geregeld worden.
Indien een ander bandlid ziek is dan hebben wij daar in 99 van de 100 gevallen wel een professionele invaller voor.
Maar wij zijn ook maar mensen en wij gaan u niet vertellen dat het ons nooit meer kan overkomen. Komt dat bij u voor dan zal bandleider Rudy Fisher alles in het werk stellen u een gelijkwaardige band voor te stellen in dezelfde prijsklasse.
Een eventueel prijsverschil is voor rekening van de opdrachtgever.
Rudy heeft een eigen artiesten en evenementenbureau Update Music & Events dus ons netwerk is erg groot.
Wel adviseren wij u via uw verzekeringsagent een z.g. evenementen verzekering af te sluiten indien u de zekerheid wil hebben dat u niet voor uitgaven komt te staan waar u niet op gerekend hebt.
Een dergelijke verzekering dekt diverse zaken die u kunnen overkomen.
Voorbeeld: Uw locatie brand een week van te voren af. U moet uitwijken naar een andere maar veel duurdere locatie. De verzekering betaald het verschil (tot een bepaald bedrag boven het afgesproken bedrag). Dus ook wanneer u een duurdere band zou moeten nemen door ziekte van de door u geboekte band, dan dekt de verzekering het verschil ook weer met een maximum wat vooraf is afgesproken.
Uw tussenpersoon kan u hier meer informatie over geven.
De premie is meestal 3% of 4 % van het totaalbedrag wat u wilt verzekeren.

Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen

Scroll to Top